Akeo utvikling

Chatbots

Chatbots er sagt å bli de nye appene. Man ser at brukere vegrer seg mer for å installere apper, men snarere ønsker å raskt gjennomføre akkurat den ene tingen de skal uten å bli forsinket av en installasjon av en app.

Treff kundene der er

Chatbots kan kobles til mange ulike nettverk, som for eksempel den du ser her som er facebook messenger. Den samme appen kan også benyttes på for eksempel skype og til å besvare SMS direkte.

Automatiser

Spar tid og penger ved å ta tak i de prosessene som er enklest å automatisere først.

Spar tid

Ved å identifisere de prosessene som tar mest tid og som tar opp mye tid fra dine ansatte så kan man raskt få gode resultater ved at chatboten håndterer disse først

Mer enn bare chat

Det at man kan skrive direktemeldinger til kundene på den plattformen er bare starten. Det som er den virkelig styrken er hva som skjer bakover i deres system

Skap noe helt nytt

Det er bare fantasien som setter grenser på hva en chatbot kan benyttes til. Det vi ser i dag er bare den spede begynnelsen.

  • Connector.

    Support til kunder

    Automatiser noen av hendvendelsene dere får av kunder. Et eksempel er den klassiske resett passord hendvendelsen. Andre ting kan være at de ønsker en faktura kopi tilsendt eller stort sett alt annet som dere i dag må håndtere manuelt

  • Connector.

    Bank og forsikring

    Banker og forsikringsselskaper har store muligheter for å virkelig kunne effektivisere og revolusjonere sine kundeinteraksjoner. For eksempel “overføre 1000 kr til Nils” eller “har jeg fått inn lønningen min?”

  • Connector.

    Salgsfremmede

    Bransjer som jobber med salg får muligheten til å kommunisere direkte med sine kunder, for eksempel ved å la dem handle direkte i chatboten.

Chatbots are a better way to do workflow. They create systems of engagement that are text driven, rather than UI driven.

Kunstig intelligens

Det er mange ulike implementasjoner av chatbots, noen av dem responderer på enkelt kommandoer, mens andre tar det hele mange skritt videre og implementerer kunstig intelligens i chatboten. Dette gjør at den blir i stand til å “forstå” hva brukeren mener og over tid utvikle seg.

Det er enda ganske lenge til vi får en like god opplevelse å prate til en chatbot som vi får med en menneske, men allerede nå så har vi kommet ekstremt langt. Et chatbot prosjekt er en prosess, ting skjer fort og tiden vil bringe med seg enda bedre metoder og verktøy.